Szervezetdiagnosztika

Amikor a menedzsment maga sem biztos benne, hogy pontosan milyen problémák miatt nem mennek úgy a dolgok ahogyan elképzelik, akkor érdemes külső segítséget kérni, olyan szakemberek bevonásával, akiknek erre megvannak a jól bevált módszereik.

Ebben a szakaszban - tapasztalataink szerint - leginkább a coaching eszköztárára építve lehet felmérni a dolgok hátterét és a megfelelő emberekkel folytatott egyéni beszélgetéseket követően eljutni oda, hogy tisztábban lássunk, közösen meg tudjuk fogalmazni, kijelölni az elérendő célokat.


Ha a helyzet bonyolult és túl sok a játszma, vagy az emberi viselkedésmódok és a viszonyok összetettek, akkor több módszer, eszköztár van a tarsolyunkban, amelyek közül az ügyfélre szabottan, esetenként vele egyeztetve kiválasztjuk azt, amit legcélravezetőbbnek tartunk.

Egy vállalkozás, cég esetében a pontos helyzetfelmérés szükségessé teszi, hogy jobban belelássunk a cég életébe, szervezeti felépítésbe, kapcsolatrendszereibe, a napi működésbe, különösképpen azokba, amiket az ügyfél maga is megemlített, érzékeltetett, mint problémaforrást.

Az alkalmazott módszerek kiválasztása - a mi javaslatainkon túl - elsősorban az ügyfél nyitottságának, elvárásainak, eddigi tapasztalatainak, illetve üzleti kultúrájának, érettségének a függvénye.